Witam. Za namową RobWana zainstalowałem sobie SU v.6, ale toporni mi idzie projektowanie z jednego względu. Chodzi o wyrównanie detali względem siebie. Jeżeli płyty stykają się względem siebie płaszczyznami i są połączone narożnikiem, to nie ma problemu. Jeżeli muszę cofnąć np. cokół, to przesuwam go o zadaną wartość, ale czasem okazuje się że detal „poszedł” nie w tą stronę po skosie. 1. Czy podczas rysowania brył używacie linii pomocniczych do wykreślenia pozycji innych detali? 2. Czy istniej plugin, weryfikujący kolizję wzajemną detali (czy jeden przypadkiem nie „wchodzi” w inny? 3. Jak jest z dokładnością pomiarów przy użyciu narzędzi do mierzenia SU? 4. Jest jakiś plugin, który rzutuje bryły, a następnie widok można zapisać np. do dxf’a? 5. Przy okazji programów polecam Wam darmowy Solid Edge 2D, lub Inkscape. Pierwszy to typowo konstrukcyjny, trochę ograniczony, bo pełne możliwości pokazuje w wersji pełnej solida, wykorzystując rzuty brył 3D, ale do rysowania na płasko jest świetny. Jeżeli ktoś woli darmową wersję wyglądającą jak CoreDraw – to polecam ten drugi wariant. To chyba wszystko, pozdrawiam.
Witam. Za namową RobWana zainstalowałem sobie SU v.6, ale toporni mi idzie projektowanie z jednego względu. Chodzi o wyrównanie detali względem siebie. Jeżeli płyty stykają się względem siebie płaszczyznami i są połączone narożnikiem, to nie ma problemu. Jeżeli muszę cofnąć np. cokół, to przesuwam go o zadaną wartość, ale czasem okazuje się że detal „poszedł” nie w tą stronę po skosie. 1. Czy podczas rysowania brył używacie linii pomocniczych do wykreślenia pozycji innych detali? 2. Czy istniej plugin, weryfikujący kolizję wzajemną detali (czy jeden przypadkiem nie „wchodzi” w inny? 3. Jak jest z dokładnością pomiarów przy użyciu narzędzi do mierzenia SU? 4. Jest jakiś plugin, który rzutuje bryły, a następnie widok można zapisać np. do dxf’a? 5. Przy okazji programów polecam Wam darmowy Solid Edge 2D, lub Inkscape. Pierwszy to typowo konstrukcyjny, trochę ograniczony, bo pełne możliwości pokazuje w wersji pełnej solida, wykorzystując rzuty brył 3D, ale do rysowania na płasko jest świetny. Jeżeli ktoś woli darmową wersję wyglądającą jak CoreDraw – to polecam ten drugi wariant. To chyba wszystko, pozdrawiam.
Na drógim zdięciu widzę chyba już mój odciąg to trocin.