S008. Wiercenie fasolek czyli otworów podłużnych

Otwory typu fasolka…

 

 

są często potrzebne przy naszych pracach… zobaczcie jak szybko i prosto wykonać taki otwór używając tylko wiertarki. Zapraszam na kolejny szort DiD!

Comments

comments

Opublikowano na by JarekO Opublikowano w szorty, video

11 Odpowiedzi na S008. Wiercenie fasolek czyli otworów podłużnych

  1. Darek

    Jarek! Super łezka/fasolka! Tak się cieszę, że trafiłem na Twoją stronę, bez tego nigdy bym nie wiedział jak wywiercić dwa otwory w desce/listwie. I że to się pisze fasolka a wymawia łezka. Język polski jest pełen zawiłości.

    • AdamK

      Darek czekamy na Twoje filmy, skoro taki z Ciebie bystrzacha to nam coś pokażesz swojego prawda?

  2. Darek

    Adam i Jarek, zawsze ten sam schemat: na byle zaczepkę jedna odpowiedź – zrób to sam. Ale nic to. Jarek wywierciłeś dwa otwory, rozumiem że to szort ale nijak mi to nie wygląda na łezkę/fasolkę. Poza tym sam napisałeś: zobaczcie jak szybko i prosto wykonać taki otwór używając tylko wiertarki. Łezki/fasolki nie ma, są dwie dziury i tyle. Ja nie nagrywam, nie zgadzasz się z moją opinią, ok, ale przyznaj że to po prostu jest źle zatytułowany film.

    • JarekO

      Tytuł jest prawidłowy i film również 🙂 Wykonana fasolka miała wymiar zewnętrzny 15x10mm – czyli luz 5mm w jednej osi dla śruby M10 🙂

      Schemat jest zawsze ten sam, każdego dnia – czekamy na WASZE filmy!

  3. Tiaaa

    Tiaaa, dwa otwory… Normalnie szacun.

    • JarekO

      Nie ma znaczenia czy wywiercisz 2 czy 222 otwory. Tym sposobem, który pokazałem wszystkie będą zawsze w jednej osi. Taki prosty temat, a widzę problemy ze zrozumieniem się pojawiają? 🙂

  4. Pola

    Czytanie ze zrozumieniem to kula u nogi niestety ale sporej grupy ludzi.Jeżeli do tego dochodzi spostrzeganie wyrywkowe,no to mamy co mamy…A Jarek zamierzony w temacie cel uzyskał i to by było na tyle Panowie

  5. tomekz

    Przecież fasolkę i to dłuższą wg. tej metody idzie łatwo zrobić bez dłuta .

    Po drugie :
    Jarku drugi sposób nie do końca jest właściwie dokładny .
    powinno być tak :
    Mając otwór fi 4 mm kładziemy pod niego listwę ( szablon ) dociskając do przykładnicy oba kawałki drewna . Robimy w dolnym delikatny znak wiertłem fi 4 i rys wspólny ołowkiem na obu elementach . Dolny szablon nawiercamy fi 10 mm tam gdzie powstał ślad od wiertła fi 4 . Kładziemy teraz elementy odwrotnie górny na spód , a dolny na niego , dociskamy oba do przykładnicy i zgrywamy rysy ołówka . Otwór w dolnym powinien rozwiercić sie idealnie w osi .

  6. Darek

    Pola masz rację, spostrzeganie wyrywkowe, w trakcie prezentacji Jarek pokazał listwę z dwoma otworami w odległości ok 10 cm i to mi wyglądało na otwory skrajne z niewyrobionym środkiem, po kolejnym odtworzeniu widzę mój błąd. Przepraszam za zamieszanie.

  7. Pola

    Darek!!!!Masz u mnie PLUS!!!

Skomentuj

Please note: JavaScript is required to post comments.