Mini cyrkiel do mini otworów.

https://www.youtube.com/watch?v=pc2ztpSfDF0

Takie też czasem muszę wykonać i wtedy ten oto prosty przyrząd nada się idealnie. Do jego wykonania potrzeba zaledwie kilka elementów i może z 15 minut pracy 🙂 Zapraszam na film!

2018-05-01T18:13:24+00:00

About the Author:

20 komentarzy

  1. bass up. 27/11/2013 at 14:49 - Reply

    jaa millos lisää ?

  2. ashraful chowdhury 03/12/2013 at 05:13 - Reply

    Arafat Shala ekta khati BAL er DALAL

  3. Sceneo 15/09/2014 at 12:47 - Reply
  4. Kris Van Nyen 05/10/2014 at 18:26 - Reply

    Lisa

  5. Jarek Ostaszewski 26/11/2014 at 19:18 - Reply
  6. Jorgen 26/11/2014 at 19:57 - Reply

    Jarek proste rozwiazania najbardziej ciesza!!Czekamy na nastepne takie ciekawe pomysly !!! Pozdrawiam!!!

    • JarekO 01/12/2014 at 10:57 - Reply

      Jeszcze trochę ich jest 🙂 starczy na jakieś 20 lat 😉

  7. jasql 26/11/2014 at 21:39 - Reply

    Jeżeli oś cyrkla (ta śruba) nie jest w osi frezu, to miarka nie będzie dokładna.

    • marcinM 04/05/2015 at 21:21 - Reply

      Dokładnie. Jarek się zorientował że oś frezu nie jest dokładnie w połowie miedzy prowadnicami w trakcie kręcenia filmu i zapomnial o tym fakcie przy przyklejaniu miarki. Najlepiej nakrętkę pazurkową zamontować dopiero po wyfrezowaniu w osi do otworu. Niemniej patent jest dobry i sam go używam – własnie do głośników 🙂

  8. Maciej Hatny 27/11/2014 at 03:59 - Reply

    Taki cyrkiel to świetny pomysł bardzo podobny zrobiłem do mojej frezarki i udało mi się uzyskać minimalny promień otworu 18mm przy frezie palcowym 8mm

    • JarekO 01/12/2014 at 11:02 - Reply

      Mniejsze też da się wykonać 🙂 Zamiast obracania – frezujemy w miejscu frezem o tej średnicy hehe

  9. arkadiusz 27/11/2014 at 11:09 - Reply

    jasql ma racje,
    miarka i promien kola musza byc rownolegle do siebie , proponuje tez wiekszy otwor w plycie , bedzie lepiej widac miejsce obrabiane , szczegolnie pomoze to przy frezowaniu plytkim , nieprzelotowym

  10. Paweł 27/11/2014 at 16:34 - Reply

    Czesc Jarku !

    Cyrkiel jest bardzo fajny,
    ale co w przypadku gdy wycinasz otwór na wylot ? Frez palcowy bez lozyska oporowego pieknie zepsuje nam cala prace w momencie gdy krazek wypadnie. Proponuje zrobic dluzszy trzepien (oś obrotu), tak zeby od dolu mozna bylo jakas listewke przykrecic i zlapac jeszcze w innych miejscach (wkretami, sciskami itp.). To ustabilizuje ten krazek wycinanego materialu i jest szansa na dobry wynik. W innym przypadku obawiam sie ze sie nie uda 🙂

    Pozdrowienia dla Wszystkich !
    Pawel.

    • arkadiusz 27/11/2014 at 18:11 - Reply

      @Pawel
      przy uwaznym frezowaniu nie ma to zupenie znaczenia , domyslam sie ze Jarek cwiczy otwory pod glosniki , wtakiej sytuacji
      zupelnie problem staje sie marginalny

    • JarekO 27/11/2014 at 23:08 - Reply

      Nie ma obawy 😉 testy robiłem na małych dużych średnicach i przy końcówce trzeba zwolnić. Krążek sam wypada (mdf się ułamuje), zostaje jakieś 10mm do wyczyszczenia dłutem. Frezując na 2 przejścia masz czym się wzorować, więc dłutowanie jest super czyste, praktycznie 3-4 ruchy i gotowe.

  11. Pawel 28/11/2014 at 07:23 - Reply

    🙂
    Skoro przetestowane to nie ma tematu.

    Pozdrowienia,
    Pawel.

  12. Szymon 28/11/2014 at 15:42 - Reply

    Od długiego czasu używam tego patentu z moją frezarką, bardzo przydatna sprawa przy frezowaniach na głośniki, a robię to często 😀 Czekam z niecierpliwością na jakąś realizację hi-fi ! pozdrawiam 🙂

  13. Tomasz Maniow 28/11/2014 at 18:17 - Reply

    bardzo podoba mi się wyposażenie twojego warsztatu i duża ilość festoola. Jeśli możesz zdradzić gdzie najtaniej kupujesz ten sprzęt byłbym wdzieczny

    • Stach 01/12/2014 at 10:46 - Reply

      On go nie kupuje;-)

    • JarekO 01/12/2014 at 11:01 - Reply

      Mówiłem o tym 100 razy 🙂 Internet + mail wystarczy, żeby zrobić zakupy. U nas w okolicy nie mamy dużych sklepów ze sprzętem, więc wszystko KUPUJE w sieci.

Leave A Comment

Polecane

Forum Domidrewno

YouTube Domidrewno

Polityka Prywatności / Cookies